RSS

Rant 12: WORST. TRAIN. JOURNEY. EVER!

18 Jun

https://i2.wp.com/www.deelip.com/wp-content/uploads/2011/08/121.jpg

Howdy people and welcome to another instalment in my blogging rants. It’s been a while with since the last rant and things have been good for a while, but yesterday I experienced what can only be described as the worst train journey in existence. So now I’m gonna regale my story to you today.

verspaetung

Waiting for trains is a pain in the ass, but being stuck on one is even worst.

So yeah yesterday my sister and I were meant to head off to London to meet my uncle in London and watch Man of Steel with hid friends and my cousins. We caught out our train after 6pm and we were on-route, however after we got to St. Albans the train driver said that our train was gonna be delayed due to signalling problems at St. Pancras and since there were a few trains ahead of us we couldn’t move until we got the go ahead from the St. Pancras to move forward. To say that I was annoyed was an understatement, but I thought we’d get out of this just around time… Oh how wrong I was.

33981482

So yeah the train eventually started moving again but then stop at another station and the train driver stated that again due to signalling problems and the trains ahead of us we had to stop again. He apologized again and said that when he’d get new information he’d let us know. Me and my sister were pissed off. I was still living in hope… Until it happened another THREE TIMES! We only moved ahead one station at a time and with every minute that went by it got closer and closer to that screening time for Man of Steel. Sitting there on the train with no way to tell when you’re gonna move or not was horrible and was slowly driving me insane.

36160699

Eventually by the time it got to around 7.45pm I just decided to give up on the film. Me and my sister live by a serious code of conduct when it comes to watching films in the cinema. Basically we never like to get a cinema screening late, EVER and be bash people who do come in late. We never want to fall in that trap. So after a lot of debate, since we’d seen the film already we chose to go to Camden Town and eat instead and catch up with my uncle later on.

In the end we got into St. Pancras around 8pm and I just thought that it wouldn’t be worth us trying to rush over only to show up over half an hour into the film. So yeah not even worth the effort.

Now granted if we had left earlier like my sister had wanted then we wouldn’t have been in that situation, but there’s no way I could have foreseen that load of bullshit. Train delays have always been troublesome but I’ve never experienced them until yesterday and holy crap does it suck, especially when you’re stuck on the train and have no means of escape.

After yesterday I know to NEVER take chances with the train service ever again! RANT OVER! XD

Advertisements
 
4 Comments

Posted by on June 18, 2013 in Life, Rant

 

Tags: , , , , , , , , ,

4 responses to “Rant 12: WORST. TRAIN. JOURNEY. EVER!

  1. Tim The Film Guy

    June 18, 2013 at 7:16 pm

    I can beat that with ease! A train trip between London and Liverpool, which due to an unbelievable collection of events took over 4 hours. We were there for so long I finished an Empire magazine I luckily bought before getting on. Hell on earth and I was so damn tired!

     
    • Hypersonic55

      June 20, 2013 at 1:18 pm

      You poor lad, I feel for you so much. That sounds like just the most painful thing ever. I think its safe to say that the train service hasn’t been kind to either of us. 😦

       
      • Tim The Film Guy

        June 20, 2013 at 1:43 pm

        Long train journeys on a weekend is nearly always pure hell, or i am extremely unlucky. Renting a helicopter next time πŸ˜€

         
      • Hypersonic55

        June 21, 2013 at 1:34 am

        When you do that let me know, I wanna hitch a ride with you yo! πŸ˜€

         

Drop Me A Comment Yo! :D

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: